EXECUTIVE CHEF

19.04.2012 18:22

ÜST İLİŞKİLERİ: Genel Müdür

 

AST İLİŞKİLERİ: Tüm Mutfak ve Steward Personeli

 

VEKÂLET EDEN: Executive Sous Chef

 

GÖREV TANIMI:

Hotel üst yönetimince onaylanmış mönüler doğrultusunda, misafire sunulacak olan yemek hizmetlerinin uygun olması ve misafir memnuniyetini sağlaması için, tüm mutfak çalışma ve çalışanlarını kontrol altında tutmak.

 

GÖREV VE SORUMLULUKLARI:

1.   İşletmenin Kalite politikasını, Gıda Güvenliği Politikasını ve hedeflerini çok iyi bilmek ve kalite ve GGY sistemlerinin uygulanmasını sağlamak.
2.   Altında çalışan tüm personelin görev tanımlarına uymasını sağlamak.
3.   Şirket standartları doğrultusunda, yiyecek ürünlerinin siparişi, depolanması ve üretilmesini sağlamak.
4.   Mutfak personelinin eğitilmesi, organize edilmesi ve görevlendirilmesini sağlamak.
5.   Genel Müdür ile personeli arasında iletişim görevi yapmak.
6.   Diğer departman Müdürleri ile iyi iletişim içerisinde bulunmak.
7.   Otelin günlük, haftalık ve aylık doluluk oranlarını izlemek ve bu doğrultuda yiyecek ürünlerinin hazırlanmasını sağlamak.
8.   Günlük Operasyon Toplantıları ile Haftalık Departman Müdürlerinin toplantılarına katılmak.
9.   Yiyecek ürünlerinin alımında, standart belirlemede, şirket çıkarlarına en uygun ürünü almada katkıda bulunmak.
10.   Satın alınan tüm yiyecek ürünlerinin Kontrolünü yapmak.
11.   Mutfak koltuk altı stoklarındaki ürünlerin uygun koşullarda ve en uygun stok seviyesinde tutulmasını sağlamak.
12.   Mönü hazırlanması, planlanması ve uygulanması ile reçetelere uygun çalışılmasını sağlamak.
13.   Satın alma Müdürü ile sürekli iletişim halinde olup, ürün kalite ve fiyatlarını izlemek ve bu doğrultuda personelini eğitmek.
14.   Hazırlanan ürünlerin servis saatinden en az 25 dakika önce büfeye yerleştirilmesini, büfe dizaynını ve büfe içeriğine göre display’ler yapılmasını sağlamak.
15.   Servis esnasında büfeleri denetlemek, eksiklerin takviye edilmesini sağlamak, büfenin genel görüntüsünü denetlemek.
16.   A’la Carte servis yapılan mutfakların ürün lezzetini, hazırlanan miktarı ve tabak sunuşunu belirlemek ve servis esnasında bu doğrultuda denetimi sağlamak.
17.   Muhasebe Departmanının yaptığı Aylık sayımlara katılmak.
18.   Mutfaktaki genel gidişat ile ilgili Genel Müdür’e bilgi vermek.
19.   Tüm mutfak makinelerinin doğru kullanılmasını denetlemek, bakım, onarım ve tamir ihtiyaçlarını belirlemek ve Teknik Servisi bilgilendirmek.
20.   Mutfakta kullanılan malzeme ihtiyaçlarını belirlemek ve Genel Müdür’e bilgi vermek.
21.   Personel yemeklerinin belirlenen standartlara göre hazırlanmasını, lezzetini ve servis edilmesini denetlemek.
22.   Mutfaklarda bulunan derin dondurucu, soğuk oda, buzdolapları ve diğer koltuk altı depolarının düzen, temizlik ve hijyen kurallarına uygunluğunu sağlamak.
23.   Ürünlerin hazırlığında, sunuluşunda asgari zayiatı esas almak.
24.   Mutfak personeli ile haftalık ve aylık toplantılar düzenlemek.
25.   Mutfak konusundaki gelişmeleri takip etmek ve personelini bu doğrultuda bilgilendirmek.
26.   Personelin bilgi seviyelerini takip etmek, gerekli gördüğünde, Genel Müdür’e bilgi vermek, yeni pozisyonlara atama yapılmasını sağlamak.
27.   Mutfakta uyulması gereken yangın ve genel güvenlik konularında personelinin bilgili olmasını sağlamak.
28.   Çevre oteller mutfak şefleri ile fikir alış verişinde bulunmak.
29.   Giyim kuşam, kişisel hijyen konularında azami özen göstermek ve personelini bu konuda denetlemek.
30.   Diğer genel Otel Prosedürlerine uymak ve personelini bu doğrultuda eğitmek ve denetlemek.
31.   Mutfak departmanının haftalık ve aylık şift ayarlamasını yapmak.
32.   GGY Sistemindeki herhangi bir sorunu tanımlamak ve kaydetmek. Her hangi bir uygunsuzluğun önlenmesi için düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatmak.
33.   GGY Sistemine etki edebilecek herhangi bir durum olduğunda olumlu veya olumsuz bu durumu tüm gıda güvenliği ekibine ileterek gıda güvenliği iletişimini sağlamak.