PASTANE ŞEFİ

19.04.2012 18:19

ÜST İLİŞKİLERİ: Sous Chef, Executive Chef

 

AST İLİŞKİLERİ: Tüm Pastane ve Ekmek Çalışanları

 

GÖREV TANIMI:

Her çeşit tatlı ve pastaların, soğuk ve sıcak desertlerin, ekmeklerin, kahvaltının, ekmek çeşitlerinin istenilen lezzette sunulmasını sağlamak

 

GÖREV VE SORUMLULUKLARI:

1.   İşletmenin Kalite politikasını, Gıda Güvenliği Politikasını ve hedeflerini çok iyi bilmek ve kalite ve GGY sistemlerinin uygulanmasını sağlamak.
2.   Otel konseptini göz önünde bulundurarak, pastane ürünlerinin üretilmesini sağlamak.
3.   Her çeşit tatlı ve pastaları soğuk ve sıcak desertleri, ekmekleri, kahvaltı ekmek çeşitlerinin standartlara uymasını sağlamak.
4.   Müşteriye sunulmadan önce bunların tat ve lezzet unsurlarını ölçmek.
5.   Her vakit aynı tat ve lezzette olmalarına dikkat etmek.
6.   Hamur işlerinde sıcak mutfakla diyalog içinde olmak.
7.   Pastane personelinin Haftalık Çalışma Programını hazırlamak ve Mutfak Şefi’ne iletmek.
8.   Mutfak Şefi ve mutfaktaki diğer bölüm şefleri ile iyi ilişkilerde bulunmak.
9.   Pastanede çalışan elemanların, standartlara uygun şekilde çalışmalarını sağlamak.
10.   Mönü planlamasında ve hazırlanmasında Mutfak Şefi’ne yardımcı olmak.
11.   Büfede pastane bölümünün hazırlanmasını, içeriğine göre sunuşunu belirlemek.
12.   Pastane ürünlerinin günlük tüketimini denetler ve ihtiyaçları belirleyip, Mutfak Şefine iletmek.
13.   Kullanılan ürünlerin zayiatının asgari düzeyde olmasını sağlamak.
14.   Ürünler hazırlanırken, hijyen kurallarına uyulmasını sağlamak.
15.   Pastane koltuk altı depolarının düzenini, temizliğini ve hijyen kurallarına uygunluğunu sağlamak.
16.   Pastane derin dondurucu, soğuk oda ve buzdolaplarının düzenini, hijyen ve temizlik kurallarına uygunluğunu sağlamak.
17.   Servis öncesi tüm hazırlıkları kontrol etmek.
18.   Pastane personeli ile toplantılar düzenlemek.
19.   Pastane ile ilgili gelişmeleri takip etmek, öğrenmek  ve öğrendiklerini personeline aktarmak.
20.   Zayiatların en alt düzeyde tutulmasını sağlamak.
21.   Pastanede kullanılan makinelerin, malzemelerin ve diğer alanların bakım, onarım ihtiyaçlarını belirlemek.
22.   Giyim kuşam ve kişisel hijyen kurallarına uymak ve personelinin de uymasını sağlamak.
23.   GGY Sistemindeki herhangi bir sorunu tanımlamak ve kaydetmek. Her hangi bir uygunsuzluğun önlenmesi için düzeltici ve önleyici faaliyetleri başlatmak.
24.   GGY Sistemine etki edebilecek herhangi bir durum meydana geldiğinde olumlu veya olumsuz bu durumu gıda güvenliği ekibine ileterek gıda güvenliği iletişimini sağlamak.